Oog voor eenzaamheid
  • Homepage
  • Wat
    • Wat
    • Types
    • Wie
  • Herkennen
    • Signalen
    • Meten
  • Actie
    • Proces
    • gesprek
    • als organisatie
    • inspiratie alom
  • Bronnen
  • Contact
  • Homepage
  • Wat
    • Wat
    • Types
    • Wie
  • Herkennen
    • Signalen
    • Meten
  • Actie
    • Proces
    • gesprek
    • als organisatie
    • inspiratie alom
  • Bronnen
  • Contact

Voorbereiding: WIE?

Hoe ga je bepalen wie je doelgroep is?
Baseer je op de algemene kennis rond risicofactoren voor eenzaamheid (zie module 1)
  • Zoek relevante cijfergegevens:
    • Lokale statistieken (zie vb. www.lokalestatistieken.be)
    • Enquêtes
    • Jaarverslagen
    • … 
  • Praat met sleutelfiguren in je organisatie om zicht te krijgen op de situatie in je eigen organisatie
    • Thuisverpleegkundigen, verzorgenden, huisartsen, …: vanuit hun dagdagelijkse praktijk & handelen hebben ze vaak een goed beeld op minder zichtbare situatie van eenzaamheid
    • De doelgroepen zelf: ouderen, mensen in armoede, mantelzorgers...
Knoptekst
Knoptekst
Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • Homepage
  • Wat
    • Wat
    • Types
    • Wie
  • Herkennen
    • Signalen
    • Meten
  • Actie
    • Proces
    • gesprek
    • als organisatie
    • inspiratie alom
  • Bronnen
  • Contact